Thursday, December 2, 2010

Tip Dapat Anak????

Ibu tgh planing nak pregnant, tapi still xde hasil lagi pelikkan,kalau yg xnak tu dapat jer sampai x menang tangan, tiap2 tahun pregnant,tapi kalau yg nak ni susahnya nak dapat...
kenapa yer??? ni antara source yg ibu baca lps ni ibu nak g urutlah...
Banyak email yang saya terima bertanyakan tentang bagaimana cara untuk mendapatkan anak..kesinambungan daripada kandungan maklumat dari sini http://alkiram.net/salam/2007/03/20/petua-mendapatkan-anak-lelaki-perempuan/, kebetulan juga saya pernah diberitahu oleh seorang makcik arab badawi (kampung) boleh dikatakan bidan arab kampung.

Pertemuan saya 10 tahun lepas.Ketika itu saya ada bergurau dengan dia sambil sembang2 dan berhajat nak dapatkan anak berselang seli perempuan dan lelaki..Alhamdulillah…dengan amalan tersebut dan niat sekarang saya dikurniakan anak berselang seli perempuan lelaki.Selain itu
saya juga di beri tips ketika mengandung dan saat2 kelahiran serta penyusuan.

Ini antara tips yang dia berikan kepada saya sewaktu dulu dan diamalkan sehingga sekarang,so, bagi yang mahu mencuba,boleh amalkan Insyallah.

Cara yang paling berkesan selalu sebut dan doa serta melihat atau bayangkan (imagine) wajah2 baby samada lelaki dan perempuan setiap hari.Sewaktu nak tidur dan bangun tidur.

Dan kalau jumpa bayi atau kanak-kanak…
-Selalu usap ubun-ubun bayi dan kanak-kanak selalu doakan untuk dia “Rabbuna Khalli” atau “Rabbuna Sturna” dalam bahasa mudah kita Semoga Allah Melindungi dan memuliakan kamu. (Doa saja dalam hati kita dengan bahasa kita yang rasa mudah yang penting doa untuk kebaikan kepadanya)

-Cium tangan, dahi dan dua keningnya.

-Selalu memberi hadiah atau sedekah kepada golongan mereka ini walaupun sebiji gula-gula kepadanya.

-Selalu tanamkan sikap penyayang kepada mereka.

Di samping kombinekan dengan amalan seperti berikut :

(Amalkan setiap hari hari selepas solat subuh dan asar).

-Bismillahirahmani Rahim 100x

-Bacaan Istighfar ( Astaghfirullah Al-Azim Huwa Tawwaburrahim 100x)

-Laila Ha Illah 100x

-Subha Ha Na Allah Wal Hamdulillah Wallahu Akbar 300x

-Selawat kepada junjungan besar 100x (`Allahumma Sholli ´Ala Sayyidina
Muhammadin Wa âlihi Wasallim)

-Doakan kepada Allah agar dikurniakan anak lelaki atau perempuan dan
bayangkan (wajah anak lelaki atau perempuan) sambil usap di sekitar rahim.

Kemudian mengamalkan amalan ini dimana jua atau mana-mana waktu
(niatkan sedekah kepada junjungan besar SAW.)

1-Bacaan Surah Al-Fatihah 100x
2-Bacaan Surah Al-Ikhlas 300x

Guru saya berpesan carilah tempat-tempat mulia seperti Masjid, Ka’bah, Maqam Rasulullah, Maqam Ahlul-Bait dan para wali.

Allah SWT menceritakan dalam surah Ali Imran ayat 37-39 bahawa doa Saidina Zakaria saja (sebagai nabi) baru terkabul sewaktu berdoa di mihrab (tempat berdoa) Siti Maryam (yang hanya seorang wali perempuan).

Kalau musim haji jika ada sesiapa yang pergi ke Mekah kirimkan doa kita kepada orang mengerjakan haji agar didoakan di depan kaabah dan juga semasa menziarahi maqam rasulullah s.a.w serta sampaikan salam kepadanya.(tuliskan kepada nya agar dia dapat baca nanti).

Ok itu,saja sebagai tips yang dapat dikongsi, Insyallah di kesempatan lain saya akan menceritakan amalan-amalan lain sewaktu mengandung, melahirkan anak dan menyusu.Alhamdulillah kebanyakkan anak-anak saya dilahirkan di Mesir bumi para nabi-nabi dan wali Allah.

Saya rasa bangga sebab ramai orang malaysia rasa takut dan tidak berkeyakinan diri yang tinggi untuk melahirkan anak di sini.Alhamdulillah berkat doa dan hajat saya tercapai.

Sebenarnya, kita perlu tukarkan dengan yang positif dan memberi dorongan dengan bijaksana dan berhikmah sebagaimana yang dianjurkan dalam Islam. Misalnya kalau seorang ibu, doa mereka selalunya makbul dan perempuan ini selalunya berkat mereka lebih besar dari orang lelaki kerana dia mempunyai sifat penyayang dan keibuan walaupun mereka ini sensitif dan emosi tinggi lebih dari orang lelaki.

Inilah antara satu pembuktian kelebihan penciptaan Allah SWT yang mana Siti Hawa dijadikan dari tulang rusuk Saidina Adam AS dari suatu benda yang sudah hidup berbanding dengan Saidina Adam AS yang dicipta daripada benda yang mati kemudian dimasukkan roh, ini menunjukkan kerohanian perempuan ini amat tinggi berbanding lelaki walaupun dia mudah sensitif dan emosi.

Namun, kekuatan minda dan imaginasi yang ada pada perempuan lebih tinggi, kita biasa dengar apabila dia teringin dan percaya sangat yang dia sudah ada bayi dalam perutnya sehingga sampai benar-benar rupa seperti orang mengandung tetapi tiada bayi pun, akhirnya dia memperolehi cahaya mata apabila diringi dengan zikir,doa dan imaginasi selalu.
Kita juga pernah dengar seorang perempuan apabila mengandung selalu melihat gambar bayi-bayi yang comel, dan akhirnya bila dia melahirkan anak rupa bayi tersebut sama dengan gambar yang selalu dia lihat.

Oleh yang demikian, doa dengan keyakinan merupakan asas penting dalam kehidupan manusia kerana itulah Islam mengajar kita agar sentiasa sebut sesuatu yang positif kerana sebutan dan ucapan itu adalah doa kita.

Maka, memohon doa ini bukannya hanya dalam bahasa arab bahkan yang paling menyerap adalah dalam bahasa kita sendiri kerana Allah SWT Maha Mengetahui setiap sesuatu kebiasaanya apa-apa saja yang kita terlintas di hati dan kita ada idea atau ilham untuk memanjatkan doa, rasakan seolah-olah anda sentiasa bersama Allah SWT setiap masa, berkomunikasilah dengan walapun di dalam hati setiap masa dan di mana saja.

Berdoalah dengan penuh yakin, mintalah dari Allah sesuai keyakinanmu akan kekuasaanNya. Percayalah bahawa Ia Maha Kuasa atas segala-galanya.
Sedangkan kita pun tercipta dari tiada, apakah Ia tidak sanggup memberi kita walau sekadar dari yang ada !

Insyallah semoga kita dapat apa yang diniatkan dan dihajati selalu termakbul..Allah Maha Kaya dan Pemberi Rezeki.

Panduan Pandangan dari seorang Pengujung website sofieyya…..
Tahniah kepada mereka yang sedang hamil atau sedang berusaha untuk hamil…rezeki datangnye dari Allah jd pohonla pd DIA, kerana dia yang MAHA BERKUASA.

Untuk mendapat anak,
yang pertama sekali hendaklah kita bermunajat (bangun tengah malam) berdoa dan solat hajat pada Allah, minta ampun di atas segala dosa yang pernah kita lakukan tanpa sengaja atau tidak setiap malam, mengadu pada Allah dengan seribu pengesalan dan mengharapkan keampunan-NYA. Ini berkait rapat kerana jika hubungan kita dengan Allah tidak dijaga kemungkinan Allah sedang menguji kita dengan ujian ANAK.

Selepas itu, hendaklah berbuat baik dan bermanis muka bila bersama suami, kerana jika suami ada terasa atau tergurus hati jg antara faktor kelambatan ini, sentiasa minta maaf pada suami dan mencium tangan suami…biar kita sentiasa dalam keredhaan Allah dan suami.

Kita juga hendaklah rajin membaca al-Quran, kerana dalam al-Quran terdapat pelbagai ramuan dan mukjizat yang dapat megubat pelbagai penyakit…kebanyakkan isteri zaman sekarang kurang pendedahan tentang kelebihan al-Quran dan kesan pada janin yang bakal dilahirkan. kerana Allah suka pada mereka yang membaca al-Quran dan mereka yang memuliakan al-Quran akan dilindungi dan segala hajat akan mudah dimakbulkan Allah.

kita juga hendaklah rajin bersedekah dan jngan sesekali merungut tentang sedekah yang diberi…hati kena sentiasa ikhlas dan redha pada ketentuan Allah…

selepas semua tips2 di atas diperhatikan, barulah kita berada dlm keadaan bersih fizikal dan mental…amalkan minum madu, air zam-zam, air yassin, buah2 seperti kismis, kurma. sebelum itu, kepada yang pernah keguguran dinasihatkan dapatkan bidan kampung untuk
memperbetulkan rahim kerana apabila berlaku keguguran rahim kita akan jatuh dan ini melambatkan proses kehamilan dan mudah untuk mengalami keguguran lagi…dinasihatkan pada mereka yg belum dikurniakan anak juga hendak pergi mengurut selama 3 kali berturut2 supaya urat2 rahim kembali segar dan kuat…

semasa mengadakan hubungan intim, minta maaf dengan suami dan berniat kepada Allah tentang hajat kita, hendaklah meletakkan bantal di bawah pinggang dan punggung supaya air mani akan bergerak laju ke pintu rahim…jangan alihkan lg bantal biar lama sikit…dan jangan basuh faraj sehingga ke subuh…selalu amalkan bacaan doa nabi zakaria untuk dapatkan zuriat. jalinkan hubungan intim pada hari ke 11 atau ke 13 selepas haid.
semoga berjaya…

**sumber dr alkiram.net

No comments: