Thursday, December 2, 2010

Pernah Dengar Susu ILHAM??

Pernah x dengar susu ilham ni, pagi tadi ibu ada baca pasal susu ni.kalau nak tahu lebih lanjut boleh baca kat bawah laman web dia pun ada ibu sertakan...

Semua Produk Ilham dihasilkan dengan rumusan seimbang dan disyorkan sebagai pemakanan sampingan untuk memenuhi keperluan pemakanan harian si manja.
Susu Ilham juga mengandungi Terapi Al-Quran dan tidak boleh dilangkah.
TAHUKAH ANDA?

Susu
Susu sering kali bererti cecair berkhasiat yang dihasilkan oleh kelenjar mamari mamalia betina. Ia membekalkan sumber utama khasiat bagi anak yang baru lahir sebelum mereka mampu menghadamkan makanan yang lain. Ia juga diproses menjadi hasil tenusu seperti krim, mentega, yoghurt, aiskrim, gelato, keju, casein, protein gandum, laktosa, susu pekat, susu tepung, dan banyak jenis tambahan-makanan lain dan keluaran pengilangan. Susu akan basi jika dibiarkan terlalu lama.

Susu ibu diberikan kepada bayi melalui penyusuan badan, samaada secara langsung atau oleh diperah untuk diberikan kemudian. Susu awal yang dikenali sebagai kolostrum, dan mempunyai antibodi ibu kepada bayi. Penyusuan badan mampu mengurangkan risiko banyak penyakit kepada kedua-dua ibu dan bayi.

ANTARA KHASIAT
Khasiat Kurma
Kurma adalah sejenis tumbuhan (Palma) atau dikenali dalam bahasa saintifiknya sebagai Phonex Dactylifera yang berbuah dan boleh dimakan sama ada yang masak atau yang mentah.

Khasiat kismis
Kismis adalah buah anggur yang dikeringkan. Penggunaan kismis (vitis vinifera) dalam pelbagai tradisi dan budaya mungkin berbeza di antara satu sama lain. Namanya juga berbeza di antara pelbagai budaya dan bahasa.


Khasiat Badam
Badam penting untuk kesihatan kerana khasiatnya yang pelbagai, ia boleh dimakan mentah, dikukus seperti kekacang atau dijadikan bahan campuran makanan seperti kuih dan sebagainya.




Terapi Alquran
Ayat-ayat al-quran diterapkan di dalam proses penyediaan Susu Ilham menjadikan ia bahan pemakanan kanak-kanak yang seimbang dari segi rohani dan jasmani

Boleh layari web :www.ilham4u.com
Sesuai utk baby 1-3 tahun
kanak-kanak 3-7 tahun
Price RM 48.90 - 650gm

4 comments:

AMIEROZIANA said...

1st time dengar nih...tengok kat mana? mcm menarik jer

Me as a wife to mohd nazri..me as a daughter to Ismail & Mahtera.... said...

aku baca dlm kosmo..

rinnaz said...

boleh order kt saya : www.semualah.com

HASLINDA said...

ok ker ni... kat kedai2 tak de jual ke